Videoyu izlemek için: bit.ly/2MD1UZW
Çöpten çıkarılan ya da internette kazı çalışmasıyla bulunan görüntüler… Tesadüfen karşılaşılan imajlar ya da popüler kültür tarafından maruz bırakıldığımız imajlar, sesler… Buluntu görüntü ya da arşiv görüntüsü olarak adlandırılan bu materyallerle çalışmak ne gibi pratiklere imkân sağlıyor? Setler ve sokaklardan uzak kalınan zamanlar bu pratikleri nasıl etkiledi? Buluntu nedir, arşiv nedir? Altyazı Fasikül Tartışmaları’nın 8 Şubat 2021’de yapılan ‘Buluntu Görüntü ile Çalışmak’ başlıklı seansının merkezinde bu sorular vardı. Hem çalışılan malzemenin kendisi (8 mm aile filmlerinden internet videolarına, Yeşilçam filmlerinden fotoğraflara) hem de kullanım biçimi/paylaşım alanı (enstalasyonlardan buluntu filmlere, videoart ve belgesellerden video-remix’lere; güncel sanattan sosyal medyada) açısından birbirinden çok farklı pratikleri sürdüren sanatçıların katılımıyla gerçekleşen tartışma yaklaşık dört saate uzandı. Bu uzun tartışmadan, hem sanatçıların üretimlerine hem de pandemi sırasında imajlarla kurdukları ilişkiye dair fikir verecek bazı parçaları bir araya getirdik.
Katılımcılar (videoda söz alma sırasıyla): Ege Berensel, Deniz Johns, Mustafa Emin Büyükcoşkun, belit sağ, Hande Zerkin, Fatih Bilgin, Zeyno Pekünlü, Dilek Aydın, Hasan Özgür Top, Metehan Özcan, Metin Akdemir, Nurşen Bakır
Moderasyon: Fırat Yücel
Kurgu: Mert Kaya, Fırat Yücel
Müzik: Alper Çağan Arslan
Katılımcıların videoda alıntılanan çalışmaları (alfabetik):
Berke Vardar (Nurşen Bakır, 2009)
Cevat Kurtuluş sergisi (Ege Berensel, 2020)
cut-out (belit sağ, 2018)
Dekor 4 (Metehan Özcan, 2019)
The Fall of a Hero (Hasan Özgür Top, 2021)
Gıyaben (Nurşen Bakır, 2008)
Hayalimdeki Sahneler (Metin Akdemir, 2020)
Kendine Ait Bir Banyo (Zeyno Pekünlü, 2015)
Nasıl Göçmek İstersiniz (Fatih Bilgin, 2013)
Memory Game (Hande Zerkin, 2020)
Painting on Film on a Steenbeck (Deniz Johns, 2012)
Ziyaret (Dilek Aydın, 2012)